Jak przygotować się do matury? Cztery złote rady.

by - grudnia 03, 2016



Witajcie, dziś post na temat tego jak mam zamiar przygotowywać się do matury, która czeka mnie w tym roku szkolnym i jest dla mnie ogromnie stresujące. 

PO PIERWSZE: KALENDARZ 
Kalendarz to podstawa, bez niego nie umiem nic zaplanować, ważne rzeczy, myśli mi gdzieś uciekają i to czyni mnie niestety zapominalską. Już w tym roku zaopatrzyłam się w kalendarz na rok 2017. Otrzymałam go od firmy MYGIFTDNA, 
możecie znaleźć go tutaj: KLIK oraz piórnik

PO DRUGIE: ARKUSZE MATURALNE Z POPRZEDNICH LAT
Rób arkusze, to one dają najwięcej informacji co potrafisz, a czego nie potrafisz, sama zacznę je robić. Sprawdzać je będę na kartce, wypisując co mam do powtórki i kłaść to w teczkę dzięki której będę wiedziała na czym stoję. 




PO TRZECIE: MATEMATYKA. 
Wykonuj zadania, gdy tak naprawdę matematyczka zada Ci na zadanie domowe 3 zadania, Ty w domu zrób trzy dodatkowe na tym samym poziomie trudności. 30 minut Cię nie zbawi, a będziesz zdecydowanie lepiej to wszystko ogarniać. 

PO CZWARTE: JĘZYK OBCY 
Myślę, że do języka jedyną opcją jest słuchanie tego języka, czytanie teksów w języku obcym, pisać słówka, których się nie rozumie, próbować się ich uczyć. Choć to ogrom wśród tego co może się pojawić. Jedyne wyjście to robienie arkuszy. 

Z pewnością każdy z Was sobie poradzi, wprawdzie gdzieś słyszałam, że wystarczy pełen miesiąc solidnej nauki aby zdać maturę, ja zacznę zdecydowanie wcześniej. 

A TY MASZ JAKIEŚ ZŁOTE RADY?

Znajdziesz mnie na:
Instagramie: @dobrowolskablog

You May Also Like

43 komentarze

  1. Grunt, że ja już po stresie ;) Jeśli chodzi o arkusze i język obcy słuchany/czytany jak najbardziej! To podstawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam jeszcze, że co do polskiego najlepiej wiadomo znać lektury z gwiazdką, ale ogólnie przygotujcie sobie jakiś wiersz, opowiadanie- ja dosłownie rano sprawdzałam autora wiersza, którego potem użyłam. Te tematy są takie, że wszędzie można je znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście mam to już za sobą;)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny kalendarz! ja tez w tym roku przygotowuje się do matury, jak na razie idzie mi okey wiec mam na dzieje ze egzamin pojdzie mi dośc dobrze :) świetna notka

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG http://www.zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapiszę sobie tę stronę i jak będę zdawała maturę to wejdę i skorzystam!

    ALL PASTEL WORLD ♦ written by Natally

    OdpowiedzUsuń
  6. Do mojej matury jeszcze daleko. Na razie myślę o egzaminie gimnazjalnym, ale te rady przydadzą mi się do tego właśnie egzaminu.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne rady, przydadzą się na pewno :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Już się boję matury, a jeszcze nie muszę się uczyć na egzamin gimnazjalny XD
    Bosz, gówniara ze mnie. Druga gim pozdrawia ;)
    Fan of books KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aktualnie przed maturą polecam krótkie przerwy w nauce ,szczególnie gdy robimy to długo, na świeżym powietrzu, po dotlenieniu i rozruszaniu milej jest wracać do dalszej pracy ;)

    http://wiktoriamigdar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tą matematyką będę się strasznie męczyć, ale praktyka czyni mistrza! :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady! Z tą matematyką to prawda, czasem lepiej wykonać więcej zadań i poświęcić trochę czasu, za to na pewną zrozumiemy wszystko co aktualnie przerabiamy :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealny post ♥♥♥

    Zapraszam do mnie na konkurs :) W skrócie - możesz wygrać róż mineralny Annabelle Minerals, a jedynym koniecznym warunkiem jest obserwacja bloga:

    http://dariaa-blog.blogspot.com/2016/10/konkurs-wygraj-jeden-z-czterech-rozy.html

    OdpowiedzUsuń
  13. ja pamiętam, że na swojej maturze w ogóle się nie stresowałam, zwłaszcza na pisemnych. Na ustnych byłam lekko poddenerwowana, ale szybko mi minęło.

    Życze Ci tego samego, nie jest tak źle, jak opisują ;)

    http://dressupwithpatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. jeju już się boje matury , a dopiero mam ją za lata ;(
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  15. Najważniejsze to ćwiczyć i na bieżąco opanowywać materiał.
    Najlepiej też nie brać się do wszystkiego na ostatnią chwilę, tylko na spokojnie nawet już od września coś robić w tym kierunku.
    Mnie to czeka za 2 lata :D

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post, warto takie coś opisać. Bo każdy ma coś fajnego do zaproponowania. Nie stresować się i wtedy bedzie wszystko lepiej;)
    Zapraszam: by Arek

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne rady. Będę poprawiać matmę więc z pewnością się przyda!

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Całe szczęście, że matura czeka mnie dopiero za 2 lata, chociaż pewnie minie to tak szybko, że nawet się nie obejrzę i juz będę w trzeciej klasie :D
    Pozdrawiam!
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  19. Oo bardzo przydadzą mi się te rady bo własnie planuję jak mogę się dobrze przygotować :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Język obcy przychodził mi zdecydowanie najgorzej. Nie mogłam się go nauczyć. Jednak lubię czytać i zaczęłam to robić w języku angielskim ;) To naprawdę dobry sposób
    Pozdrawiam Niecoinna

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja już mam maturę za sobą na szczęście, ale zgadzam się z Twoimi radami. Nie wystarczy robić samych zadań zadanych, trzeba dokładać też kilka swoich. I oczywiście ćwiczyć codziennie zwłaszcza matematykę ;p
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mature mam dopiero za 2 lata, jednak już się troszkę stresuję :)

    Zapraszam do obserwowania:
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie matura czeka dopiero za 3 lata, jednak za kilka miesięcy test gimnazjalny a próbny już w ten wtorek. Stosuję się do wszystkich Twoich rad, dodałabym jeszcze czytanie tematów z historii przed snem, haha :D
    Bardzo ciekawy blog, obserwuję
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie moge uwierzyc ze gdybym poszla do liceum w tym roku zdawalabym mature. Kiedy to tak szybko minelo. Ja chyba bede musiala sobie zalatwic korki z matmy i angielskiego zeby swietnie zdac je na rozszerzeniu

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Matura już za mną, ale życzę CI powodzenia ;> Nie jest taka trudna jak się wydaje :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Miejmy nadzieję, że matura w tym roku będzie prosta i oby udało się zaliczyć,zwłaszcza matematyka :)
    Rady przydatne, lecz nie zawsze jest czas na te dodatkowe nauki :(

    OdpowiedzUsuń
  27. Matura za jakieś półtora ale ja się już przygotowuję, szczególnie jeśli chodzi o angielski.
    Bez kalendarza to nie ma opcji! Wszystko bym zapomniała :D
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń

  28. Nice post!
    What you think about follow each other? :) Follow me and I follow you :) Please, add a comment on my blog if you following me :)
    http://astbakay.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  29. Do matury mam jeszcze dużo czasu, gdyż jestem dopiero w pierwszej gimnazjum, ale wydaje mi się, że systematyczność jest najważniejsza. Bez niej nic nie da się osiągnąć. Dodam jeszcze czytanie wszystkich lektur, a nie streszczeń, bo na maturze się pojawiają :>
    Pozdrawiam, Nataliusz

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj bez kalendarza nie da się funkcjonować :D
    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W klasie maturalnej też nie rozstawałam się z kalendarzem i przerabiałam mnóstwo arkuszy z poprzednich lat :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Kalendarz to podstawa ;p ja już jestem po maturze ale mam zamiar zdawać dodatkowy przedmiot bo zmieniam kierunek studiów także post jak najbardziej dodaję do zakładek zeby nic mi przypadkiem nie umknęło ;)

    http://stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja do matury mam jeszcze czasu a czasu ! Jednak rady bardzo fajne. A z tym językiem obcym to muszę zacząć chyba już teraz, żeby się przez trzy lata wyrobić ! Bardzo ciekawy post ! Powodzenia na maturze !

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Maturę mam za sopbą i mogę powiedzieć, że arkusze z poprzednich lat wiele dają :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  35. Na szczęście matura to już dla mnie historia ;-).Ale przyznam, że pamiętam, że w 3LO nie rozstawałam się z kalendarzem, arkusze gościły u mnie bardzooo często i ciągle tylko planowałam, jaki dział tego, tego i tego będę powtarzać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetne rady, moja matematyczka zadaje nam po 12 zadań, więc drugie tyle jest niemożliwością haha!:D
    <3

    Mój blog - klik! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja maturę mam za rok, ale Twoje rady na pewno wykorzystam. Kalendarz na pewno będę miała aby wszystko dokładnie zaplanować :)
    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  38. Matura w prawdzie czeka mnie dopiero za półtorej roku, ale tez zaczne sie szybciej przygotowywać. Skorzystam na pewno nie tylko z jednej Twojej rady.
    Zapraszam
    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja właśnie nigdy sama z siebie nie sprawdziłam arkuszy z poprzednich lat, bo mnie to po prostu stresowało, jakie rzeczy powinnam wiedzieć i ile nie umiem. Za to robiłam arkusze i zadania z podręczników, maturę zdałam raczej bardzo dobrze :)
    ♡ blog

    OdpowiedzUsuń
  40. Rad Ci nie dam ponieważ maturę zdaję w przyszłym roku, pomimo tego już zaczynam się denerwować. Najgorzej u mnie jest z angielskim ale jako postanowienie noworoczne założyłam sobie naukę tego właśnie przedmiotu.

    OdpowiedzUsuń

Instagram