Jak widzieć więcej?

by - sierpnia 02, 2016



Ciekawe czy możliwe jest to aby patrzyć na tą samą rzecz co inni i widzieć o wiele więcej od pozostałych? Chyba tak. Każdy z nas przez całe swoje życie zmieniał się miliony razy. Kształtowały go książki, filmy czy problemy innych ludzi. Podobno, charakter człowieka można kształtować, ale nigdy nie można go zmienić. Zawsze gdzieś na dnie jego duszy pozostanie iskierka dawnego siebie i tego jak reaguje na różne sytuacje. Druga sprawa. To jakie cechy charakteru mamy i które z nich pokazujemy publicznie zależy od nas samych, bo to czy jestem miła tak naprawdę nie świadczy o tym, że faktycznie jestem miłą i sympatyczną osobą. Znam wielu ludzi, którzy każdego dnia rano przybierają maskę i tak idą przez problemy dnia codziennego, z uśmiechem, miłą gadką, a tak naprawdę czekają ufnie do momentu gdy koleżance z klasy, pracy podwinie się noga. Popełni błąd stanie się gorsza od niej samej, a ona zaś triumfalnie obleje kolejne zwycięstwo we własnej duszy. Brzmi to strasznie, ale tak naprawdę coraz więcej ludzi mijam w swoim życiu, którzy tak właśnie postępują. Kłamią, trzymają swoją prawdziwą ja z dala od innych. Wyrachowanie to ich drugie imię. Szkoda mi ludzi. Szkoda mi siebie, że czasami jestem naiwna wierząc że ludzie się zmieniają. 

A Ty co o tym myślisz? 
Instagram:@dobrowolskablog
Poczta I Współpraca:
dobrowolska-kinga@wp.pl

You May Also Like

41 komentarze

  1. Bardzo ciekawe przemyślenia, ja się z Tobą zgadzam - wszystkie, nawet na pozór błahe zdarzenia, kształtują nasz charakter i wpływają na naszą przyszłość, a sposób w jaki się prezentujemy też w dużej mierze zależy od nas samych, często mniej lub bardziej świadomie eksponujemy więcej wad niż zalet, przez co ludzie błędnie nas oceniają. Nad tym można i trzeba pracować, żeby kontrolować, jak się pokazujemy, jednak pamiętając, żeby nie być przy tym zakłamanym. Pokazywanie zalet z subtelnym ukryciem wad jak najbardziej działa na naszą korzyść, udawanie kogoś kim się nie jest, żeby być lepszym lub manipulować innymi już nie. Świetna sesja :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. czasem tak jest, tez takich rzeczy juz doswiadczylam.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Charakter ludzi ulega pewnym modyfikacjom - to na pewno, ale bardzo często pod wpływem innych ludzi. Czasami na korzyść, innym razem mniej. Trzeba jednak mieć pewne predyspozycje, aby ulegać wpływom. Dobrze, kiedy ulegamy tym pozytywnym. Gorzej gdy wolimy uciekać w te negatywne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego już się nie zmieni ;) Ale wystarczy po prostu upewnić się kilka razy, zanim się komuś zaufa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektórzy po prostu się nie zmieniają (o naiwności pisałam w swoim poprzednim wpisie) i nic na to nie poradzimy. W miarę możliwości powinniśmy być zdala od toksycznych ludzi, którzy liczą tylko na nasze nieszczęście, udając naszych przyjaciół :/.

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie pokazuje publicznie np. tego iż jestem wrażliwa bo niektórzy lubią wykorzystywać takie rzeczy :)
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludzie się nie zmieniają od tak... większość w innych widzi drzazgi w oczach a u siebie nawet belki nie zobaczą. Faktem jest to że wiele osób cieszy się i karmi czyimś nieszczęściem, udaje dobrego i przyjaznego a tak naprawdę ma nas głęboko w poważaniu... ja od takich ludzi się izoluje. Wolę mieć garstkę zaufanych osób niż 100 albo i wiecej bezwartościowych pseudo przyjaciół którzy są albo wtedy gdy czegoś chcą lub traktują nas jak zabawki do rozrywki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe przemyślenia
    Świetny post
    Śliczne zdjęcia
    Pięknie wyglądasz
    Pozdrawiam, miłego dnia :) oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ślicznie wyglądasz :)
    obserwuje

    Zapraszam :)
    sycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście jestem zdania, że ludzie się nie zmieniają.

    https://kayah-kaayah.blogspot.com/2016/08/less-than-others-people.html

    OdpowiedzUsuń
  11. No, niestety coraz więcej takich ludzi :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super koszulka:) ślicznie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja staram się być sobą mimo wszystko. Śliczne zdjęcia <3

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny t-shirt!
    patsonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Też myślę, że nie da się zmienić charakteru. Wiem, że mam w sobie coś z przeszłości i nigdy się tego nie pozbędę nawet jeśli bym chciała.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne zdjęcia, super koszulka! :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja nadal wierzę, że ludzie się zmieniają - z dobra przechodzą w zło, ze zła na dobro, choć to pierwsze jest bardziej powszechne. Wszystko zależy od potencjału naszej duszy, tego, czy coś tam jeszcze zostało, aby móc rozbudzić jakąś pozytywną wartość, która spowodowałaby przemianę na lepsze.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak Cię widzą tak Cię piszą, coś w tym jest. Niestety, często ta wierzchnia warstwa jest totalnym przeciwieństwem tego, co w środku. W takich sytuacjach często można się po prostu przejechać na drugim człowieku, bo myśleliśmy, że jest inny, a tu się okazuje, że jednak nie. Dlatego zawsze mam dystans do ludzi. Oni potrafią wykorzystać każdą Twoją słabość.

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przyznać, że nigdy się nad tym nie zastanawiałam..
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Przykro mi aż , niestety tak czasami bywa.
    śliczna masz koszulkę.
    Pozdrawiam
    Mój Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się z tobą całkowicie, praktycznie wszystko kształtuje charakter człowieka. Od przeczytanych książek, czy obejrzanych filmów, po ludzi z którymi przebywa. Strasznie nie lubię takich dwulicowych ludzi,a przypadek, który opisałaś jest mi niestety bardzo dobrze znany, koszmar!
    Zapraszam na mojego bloga, gdzie znajdziesz posta w którym radzę jak wykorzystać drugą szansę: mmartnw blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Każdy z nas przez całe życie się uczy, a i też każdy z nas jest inny. :) Przybieramy "maskę społeczną", by nie otwierać się w pełni przed osobami, które mogą nas skrzywdzić. Piękne zdjęcia. :) Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy temat na który się rozpisałaś ;)
    Pozdrawiam ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam szczęście spotykać w życiu ludzi, którzy są naprawdę w porządku. Jasne, zdarzają się osoby dwulicowe i nieuczciwe, jednak te najbliższe mi osoby są cudowne i wiem, że na pewno mnie nie zawiodą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Każdy się zmienia a na to wpływa naprawdę wiele rzeczy, choć nie zawsze umiemy się do tego przyznać :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgadzam się w 100% z Tobą. Świetne zdjęcia, paletka również super <3
    Chciałbym poinformować Cię o tym, że zostałaś nominowana https://nesiness.blogspot.com/2016/08/9-liebster-blog-award.html . Mam nadzieję, że z chęcią odpowiesz na pytania :) Pozdrawiam buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Najgorsze jest to, że czasem mam wrażenie, że kilka razy dziennie zmieniam taką maskę. Tylko do tej pory nie wiem czy to maska czy inny humor :)

    Tylko się mnie nie przestrasz, proszę :) Dziwoląg

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka.bb

    OdpowiedzUsuń
  28. Pamiętaj, że każda taka osoba, którą spotkałaś na swojej drodze czegoś Cię nauczyła :)

    www.aneta-blog.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Dwulicowość, to jedna z najgorszych cech u człowieka, przynajmniej moim zdaniem. Zwsze jestem szczery w tym co robię i nic nie udaję. Mądry tekst
    photos-by-mef.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystko kształtuje nas charakter. Zgodzę się z tym, że wielu ludzi wydaję nam się miłych, a tak naprawdę tylko czekają na nasz błąd. Wyglądasz cudownie!
    Obserwuję! Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie ma co udawać innego i tak pewnego dnia wyjdzie wszystko na jaw.
    Strasznie podoba mi się Twój wpis, nawet zachęciłas mnie do przemyśleń. Podoba mi się jak pisałaś o tym, ze w człowieku nadal pozostają jego dawne "nawyki".
    Super wpis i obiecuje, że jak wejdę na komputer to dodam Cie do mojej listy obserwujących blogów ;D


    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;)
    http://problemymugoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. nienawidzę takich wlasnie typow ludzi, ktorzy zmieniaja sie jak kameleon, dla kazdej osoby sa inni... nawet mi ich troszke szkoda, ze nie wiedza kim sa naprawde ;)

    za wszystko się odwdzięczam, odpowiadam na kazda obserwacje ;3JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
  33. No niestety takie czasy, że każdy patrzy na swój czubek nosa... Byle mu było dobrze, a innym niech się nie powodzi lepiej niż mi. Co zrobić ;)

    Zapraszam do mnie :)
    patisonkaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Z ludźmi w tzw. masce, każdy się spotkał lub spotka.
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  35. Super blog, naprawdę bardzo mi się podoba.
    Ja niedawno założyłam swojego http://ascardisis.blogspot.com/ , jeżeli masz ochotę to wpadnij :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Great outfit. I like it. This T-shirt is so so so pretty!

    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you back :)
    https://alwaysbepositiveee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Instagram