ORGANIZACJA, JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ CZASEM

by - sierpnia 27, 2015

Już za kilka dni znów będziemy musieli zawitać w szkolne mury, z racji tego że sama postanowiłam się odrobinę wziąć za siebie i organizację swojego czasu, ponieważ każdego dnia czułam jak on ucieka mi pomiędzy palcami a ja nie zrobiłam nic produktywngo w ciągu dnia. Przejrzałam mnóstwo stron na temat organizacji czasu oraz tego jak poprawnie nim zarządzać aby wykorzystać go do maksimum. Spróbuję przedstawić Wam w skrócie to czego się dowiedziałam na ten temat.


PO PIERWSZE zarządzanie sobą z pewnością ułatwi nam wyznaczanie sobie celów, czy to będzie cel miesięczny czy też tygodniowy to jest mało ważne, interesuje Cię tylko to aby spróbować go spełniać, wtedy małymi kroczkami dążysz do wykonania tego na czym Ci tak naprawdę zależy.

PO DRUGIE ustalenie piorytetów czyli tego co jest najważniejsze w ciągu dnia do wykonania. Jakiś ważny sprawdzian, a może kartówka od ktorej zależy coś bardzo ważnego? Zapisz to w rubryce priorytety a z pewnościa o niej nie zapomnisz i przygotujesz się bardzo dobrze!

PO TRZECIE unikanie odkładania na póżniej, jest to chyba najgorsze co możemy zrobić w ciągu dnia, zazwyczaj nie wracamy do tego zadania, bądź robimy to mało dokładnie. 
W efekcie nie osiągając nic dobrego. 



CZY PLANOWANIE JEST ŁATWE?
Dla mnie jest to nielada zajęcie do dziś nie do końca potrafię zaplanować posty na kolejny tydzień bądź dwa nie zawsze to robię ponieważ nie mam pomysłów, bądź po prostu brakuje mi na to czasu. Postanowiłam więc wprowadzić zasadę planowania wieczorem. POŚWIĘĆ codziennie 15 minut na zaplanowanie kolejnego dnia, poczujesz się wtedy spełniona, ale również będziesz miała to z głowy i zupełnie będziesz mogła poddać sie zupełnemu relaksowi wiedząc,  że kolejny dzień rownież będzie należał do tych wydajnych. 
Jestem ciekawa jakie są wasze sposoby na organizację czasu?

You May Also Like

56 komentarze

  1. Dobre rady ale czasem wszystkiego nie da sie zaplanowac ;/
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze napisane,najważniejsze to nie przekładać niczego na później- ja mam z tym problem nie tylko jeśli chodzi o lekcje;c

    zapraszam poradnik: Jak sprawić aby włosy były piękniejsze? www.alexwberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. podobają mi sie zdjęcia :) ja nie jestem osobą zorganizowną, nie planuję nic dzien wczesniej i mysle ze w najblizszym czasie tego nie zmienie, natomiast obiecalam sobie niedawno ze przestane odkladac rzeczy do zrobienia na pozniej i idzie mi coraz lepiej haha :D pozdrawiam :*
    easymerry(klik)

    OdpowiedzUsuń
  4. Organizacja jest bardzo ważna! Szczególnie wtedy, gdy chodzimy do szkoły!
    Przydatne rady!

    Pozdrowionka ^^
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany post! Ja też muszę zacząć organizować sobie czas, bo w roku szkolnym zawsze się gubie i o wielu rzeczach zapominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post :D Z pewnością przydatny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie nie mogę sobie zorganizować czasu:(Wracam z pracy o 22iej a czasami jak mam jakiś dzień wolny to niestarcza mi czasu:(

    OdpowiedzUsuń
  8. idę na 2 rok studiów i postanowiłam wziąć się za niego, aby znowu we wrześniu nie przywitały mnie poprawki;) jestem mega zmotywowana i już nie mogę się doczekać, aż wcielę swoje postanowienia w życie.:) przede wszystkim tak jak napisałaś, nie odkładać niczego na później;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się tu niczym niestety pochwalić nie mogę, bardzo często zostawiam coś na ostatnią chwilę.. Co do planowania postów - ja zapisuję sobie w specjalnym notesie wszystkie pomysły (koniecznie od razu, bo szybko zapominam!) i wtedy gdy nie mam pomysłu na nowy post wybieram coś z listy ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia są cudowne. :) Świetny post i blog! ♥ Zostaję na dłużej.

    Zapraszam do szczerego komentowania i obserwacji,
    Mój blog - (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez mam problem z planowaniem czasu. To nie łatwe zadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sposoby! Chyba będę musiała skorzystać, bo sama często nie mam na nic czasu ;)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. przede wszystkim staram się nie marnować czasu. jeżeli już bardzo chcę obejrzeć głupi serial to chociaż w trakcie maluję paznokcie, ścieram kurze lub bawię się z psem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne zdjęcia <3

    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje sposoby na organizację czasu nie różnią się wiele od tych, które opisałaś, poza tym, że często nie udaje mi się do nich stosować. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się to zmienić.
    Świetny post, tak naprawdę zebrałaś w trzech punktach wszystko, co najważniejsze!

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam bardzo podobne sposoby na organizację. Tym bardziej, że teraz zacznie się szkoła i musimy zorganizować sobie czas.
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Organizacja jest to coś bardzo fajnego. Sama mam zamiar zapisywać w notatniku te najważniejsze rzeczy, które mam zrobić :D

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam problem z organizacją czasu, ale chyba najlepszym wyjściem jest właśnie wyznaczanie celów. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Najlepiej jest poświęcić te parenaście minut na zapisanie nastepnego dnia :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam wielkie problemy z organizacją, jednak podchodziłam już kilka razy do planowania itd, ale za każdym razem nie wychodziło :/

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy i pomocny post :)
    Ja jestem okropna w organizacji czasu. Niestety.
    Wszystko robię na ostatnią chwilę. Próbuję nad tym pracować, ale to nie takie proste :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Planować potrafię i to świetnie, jednak gorzej bywa z wykonaniem planu. Pomimo takiego planowania wieczornego, czasami dzień potrafi przynieść coś całkowicie innego i wykonanie... Znika.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny, pomysłowy, oraz przemyślany post! :*
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Post bardzo przydatny, w końcu rok szkolny się niebawem zacznie :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Planowanie to bardzo dobra sprawa, zawsze wiesz co masz zrobić. Sama od wielu lat robię listy, może nie każdego dnia ale bardzo czesto. Kiedy ma się dwójkę dzieci, pracuje się zawodowo, dzieciaki mają kupe zajęć poza szkołą i przedszkolem, weekendowe warsztaty i wykłady... bez planowania bym zginęła 😃😄a i tak czasem mój dzień jest wywracany o 180 stopni ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Planowanie to dobra organizacja czasu. :)


    Ja już obserwuję, mam nadzieję, że się odwdzięczysz! ^^
    Mój blog, zapraszam!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zastosuję radę, aby poświęcić kilka minut dziennie na planowanie drugiego dnia. Należy również pamiętać,że nie wszystko się da zaplanować-nigdy nie wiadomo co się stanie :)

    Jull Blooog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja organizuje sobie wszystko po części w głowie a po części w kalendarzu:) póki co życzę wspaniałych ostatnich dni wakacji!
    Pozdrawiam, byminia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnie, że napisałaś taki post :)

    Kochana poklikasz w linki w najnowszym poście SheIn ?
    Bardzo proszę :* Z góry ślicznie dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. też uważam, że planowanie czasu jest ciężką sprawą, bo naprawdę ciężko to ogarnąć. ale myślę, że to rozsądna opcja, kiedy chcemy coś zaplanować i zmieścić się w czasie, którego nie raz mamy nie za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post! Cudowne zdjęcia! Ja również staram się nie odkładać nic na później, bo oznacza to, to samo co na ostatnią minutę lub wcale :)
    Pozdrawiam :*
    http://lottirysuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny post, przydatny :D Mi zazwyczaj organizowanie czasu nie wychodzi. Piękne fotki
    Zapraszam do mnie

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Hmmm nie mam szczególnie jakiegoś planu. W wakacje, korzystałam z czego się dało tak na prawdę, lecz parę dni poświęciłam rodzicom i braciszkowi, zostając w domu. Jeśli chodzi o dzień podczas chodzenia do szkoły, to staram się nie długo po przyjściu z niej odrobić lekcje, pouczyć się i luz. Moim zdaniem nie da się zaplanować tak dnia, aby wykorzystać go jak najlepiej. przynajmniej dla mnie to naturalne co samo wychodzi, zależy od czasu jaki masz na co, planowanie dni dla mnie chyba by było zbyt nudne i monotonne, a nie czuję, że go tracę. Dla mnie jest organizacja, która wręcz sprawia mi przyjemność ale to jeśli chodzi o imprezy, wycieczki etc. Wtedy kartka, długopis i lista :) Zawsze sb rozpisuję w takich sytuacjach na format listy. :)
    Wpadnij na mój blog ;) http://elorasti.blogspot.com/
    Będzie mi miło :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja przez ostatni rok wyćwiczyłam u siebie zdolność organizacji. Teraz potrafię zaplanować sobie czas tylko i wyłącznie z pomocą kalendarza w tablecie ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Od wrześnie muszę zacząć organizować bardziej czas, bo już nie raz zapomniałam o ważnym sprawdzianie lub zadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam dość spory problem z organizacją, dlatego postanowiłam kupić kalendarz w którym będę wszystko zapisywać i planować. Mam nadzieję, że mi się uda. :)

    okejkaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. ja na razie jeszcze nie zyje szkola :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Organizacja czasu, dla mnie osobiście to udręka.. Pomimo że mam zaplanowany tydzień to i tak coś wyskoczy i reszta planów idzie, wiemy gdzie.. Chociaż się staram cały czas :D

    http://ajaktysadzisz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja nigdy nie byłam dobra w planowaniu.. :) Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  40. Kiedyś wszystko układałam w głowie, ciągle o tym myśląc, ale teraz wszystko spisuję do kalendarza- tak jest łatwiej.

    http://meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Od dawna planuję i lubię to robić. Mam już zakupiony kalendarz na ten rok szkolny, robię tak co roku i bardzo dobrze mi to idzie. Wtedy od razu wszystko szybciej mi idzie i zawsze ze wszystkim zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny blog i post! Uwielbiam Twojego bloga
    Zapraszam do siebie -> www.julkaw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja nie planuję, bo u mnie to się nie sprawdza, ale zapisuję sobie zadania, które muszę wykonać każdego dnia :)
    Ptysiablog

    OdpowiedzUsuń
  44. mi rzadko wychodzi planowanie :)

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja codziennie (nawet w wakacje) piszę sobie co muszę zrobić następnego dnia na karteczkach. Później odhaczam wszystko i już mam czas dla siebie! :) Najgorsze jest właśnie odkładanie na później.
    Pozdrawiam i zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam podobne sposoby, wszystko zapisuje w kalendarzu albo wieszam na tablicy aby nie zapomnieć. Jeszcze staram się być też systematyczna :)

    Zapraszam na mojego bloga, może zostaniesz na dłużej? (klik)

    OdpowiedzUsuń
  47. "zarządzanie sobą" podoba mi się ten zwrot.
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo dobre rady :) Śliczny blog :)
    Obserwuję! :)
    Martha Blog

    OdpowiedzUsuń
  49. staram się być zorganizowana ! :))
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja zawsze zaczynam planowanie a po kilku dniach zapominam, albo mi sie już nie chce ;/ ale trzeba się w końcu ogarnąć ! ;)

    p a u l y n n e x - klik!

    OdpowiedzUsuń
  51. Moja organizacja niestety jest na poziomie ujemnym, w ogóle nie umiem odpowiednio zarządzać czasem i zawsze mi go brakuję, zwłaszcza ostatnio ponieważ mój chłopak miał operację i starałam się być ciągle przy nim, najpierw w szpitalu, później w domu. Przez to wszystko zawaliłam bloga i szkołę :< Na szczęście w końcu znalazłam czas na nowy post :D

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja od niedawna zaczęłam planować :) Kupiłam sobie zeszyt, w którym zapisuje wszystkie zadania, odznaczam wykonane itp. :)
    Ptysiablog

    OdpowiedzUsuń

Instagram